joi, 12 octombrie 2017

Povestea Crestinismului in dooj de minute

Cand i-am zis ca Pomohaciul, asa cum ii zicea el, a fost arestat si pus sub acuzare de pedofilie mi-a zis un NU CRED! Dar un nu cred din ala cu toata suflarea, cu pauza intre nu si cred si cu semnul exclamarii.

Mi-a adus de-aminte atunci ca mi-a parut rau cand am aflat ca e pocait. Mecanicul masinii mele e pocait. In pofida faptului sunt vazuti bine, adica descurcareti, cu bani, se ajuta intre ei, stiu meserie, etc, eu am o prejudecata foarte proasta despre ei. Sunt tulburati si nu inteleg realitatea. De fapt, ca orice homo religiosus, insa ei sunt si mai de urat: au nasul pe sus. Tu le esti inferior doar pentru ca nu esti pocait, ca ei. Ei o sa vada raiul si fericirea vesnica, dar tu nu, tu esti privit cu o anumita compasiune intelegatoare.

Asa ca ma asteptam sa vad care e defectul lui. Defectul a fost ca nu mai imi raspundea la telefon desi eu ii urlam in mesaje ca am ramas fara frane. M-a sunat mai apoi dar i-am inchis. Acum imi caut alt mecanic. Omul nu vroia nici sa ma minta, ca ba, nu pot saptamana asta, dar nici nu o zicea pe sleau, de frica sa nu piarda un client. 

De fapt, primul motiv pentru ca nu mai simt bine in preajma lor pentru ca eu ii incomodez pe ei. Nu pot sa tac. Nu pot sa sufar fatarnicia. Asa ca incercam sa calc pe degete, sa nu fac zgomot. M-a intrebat ce religie sunt si i-am zis ca am fost botezat ortodox. A fost o minciuna prin omisiune, am fost botezat ortodox, dar acum sunt ateu. Il stii pe Pomohaciu? Mi-a pus o predica de-a lui in timp ce imi repara masina, ca sa imi arate ca el, ca pocait, e deschis catre orice traire duhovniceasca, inclusiv ortodoxa. Ba chiar ii interzisese feciorului sa taie iarba cu mownerul sa ne putem concentra. 

Pomohaci a fost saltat de politisti. Am incercat sa explic ca nu e o problema cu homosexualitatea, problema a aparut ca partenerul era minor, dar mecanicul nu ma mai asculta. 

Saptamana viitoare a venit taica-so, a aruncat si el o privire la masina si s-a plans ca ce complicate sunt masinile astea noi (Toyota din 1998). Auzi, ce zice baiatu, ca pe Pomohaciu l-au dat afara ca umbla cu alti barbati.

Nu. Cred!

Batranul a mai mormait ceva, apoi a zis catre mine ca cine stie, poate i-a inscenat cineva ceva. Ca doar se face acum tot timpul.

Am avut in lista de prieteni un idiot care se ruga la Doamne-Doamne sa il scape pe preotul nostru drag din aceasta grea inscenare. Nu e singurul. Pohomaci concerta dupa scandal ca unuia ce nu ii mirosea gura a usturoi, iar babele plangeau de atata patima la adresa lui.

Acum stiu ca se potriveste, dar despre laba, ce a facut-o absolut orice adolescent sanatos, inclusiv papa, cardinalii, preotii, calugarii etc, vorbim alta data. Despre orice alta necesitate primara, ca banii, mancarea, alcoolul, de fapt. Si de futut femei sau calugari intre ei Acum sa ne rezumam la nu cred. 

Bai, asa vrea sa se destepte lumea. Dar asa, dintr-o data. Sa inteleaga fraiele umanitatii. Sa inteleaga cum se invarte lumea si pe ce. Sa inteleaga ca omul, e de fapt, un animal mult mai sofisticat, dar totusi un animal. Nu e nimic dincolo. Nu e nimic sus. Nu e nimic jos. Ne nastem si murim la fel ca un caine sau un porc. Sau mai anatomic, ca o maimuta. Mancam, futem, vrem putere (bani). Toti facem asta, de la gorila la om. Pomohaci de-aia are vreo 18 apartamente date in chirie. Are bunuri imobiliare in valoare de 1 milion de euro doar in Cluj. Ca sa aiba putere, in traducere moderna bani, sa aiba unde sa duca un junior sa il futa, sa aiba ce manca si vin fin ce sa bea. Starea divina, extazul maxim, atunci cand te simti nemuritor sau chiar dumnezeu, e atunci cand stai pe spate, in pat, la tigara, intr-un apartament de 200.000 euro, dupa ce ai facut sex cu un tanar suplu de 17 ani.

Nevoi primare.

Insa la om inselaciunea si fatarnicia au devenit mai sofisticate. Nevoile primare au fost imbracate cu o anumita logica si bun-simt, ba chiar cu justificari si demnitati. La animale nu exista teoria conspiratiei. La noi exista pana si contra-teoria conspiratiei. Inversul lui fake media. Adevarul insusi a devenit alternativa. 

Asta e toata povestea crestinismului in 20 de minute. Am vrut sa gasesc ceva simplu si taios si chiar am gasit. E aici. Poate ca unele lucruri sunt mai trase de par, datorita excesului de zel, dar sunt acceptabile. Filmuletul e adevarat peste 95%. As fi vrut sa fie si mai complet, de exemplu sarbatorile pagane integrate in crestinism, dar trebuie acceptat compromisul simplitatii.
 

 Printre primele comentarii, coincidenta, unul a unui roman cu nume predestinat:
Wow the comments section is full of excited atheists. Not sure what the excitement is about, maybe check the sources because the claims are bogus. You know why these claims never come up in national debates between atheists and Christians? It's because those atheists are smart enough to have checked this info and know that this is nonsense.
E de fapt un fel de nu. cred! Romanasul vrea sa para si mai inteligent decat media, cere verificarea surselor. Foarte probabil ca el insusi nu a verificat vreuna si daca ii ceri o sursa incepe cu pai la capitolul 2 si versetul 4 din Evanghelia lui Matei se spune ca... 

Chipul lui Iisus a aparut pe un trunchi de copac. Dar eu ala l-am desenat, explica un nimeni prin multime. Du-te ba, blasfemiatorul, de aici! Nu te credem!


...

Si aici am vrut sa pun tot felul de chestii de genul si sa dau link si la urma sa scriu nu cred, dar cred ca ma duc la culcare. Dar sunt foarte multe.

Lucrurile astea nu sunt de acum. Nu sunt descoperiri recente. Sau ipoteze noi, formulate de oameni ce vor sa distruga religia. Se stiau de prin anii 400. Sunt scrieri si manuscrise... Manuscrisele de Marea Moarta se stiau aproape toate. Faptul ca au fost descoperite le-a confirmat, caci nu erau de crezare si se banuiau a fi apocrife mai recente. In realitate, asa a rulat crestinismul de la inceputuri. Inselaciune, minciuna, propaganda, mituri si credinte locale inglobate, editarea bibliei de catre romani si apoi politizata etc. A devenit litera de lege si Adevarul. Daca zici orice altceva atunci nu cred! Un nu cred global, grotesc, al gloatei ramasa in noroi timp de 2 milenii.

Un mesaj pentru toti homo religiosus: fie intelegi realitatea, fie iti creezi una ca sa-ti placa.  

Bonus:

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu